MĄDRA SOWA
Na tej stronie pragnę przedstawić tajemnicę dziecięcego umysłu.
Postaram się zamieścić pomysły sprawdzone przeze mnie i przez twórców na
pracę dydaktyczno-wychowawczą i zabawę z dzieckiem zdrowym
oraz chorym na ATOPOWE ZAPALENIE SKÓRY.
Część zajęć opracowałam na podstawie koncepcji
pedagogicznych m.in. Marii Montesorii, Owidiusza Decroly.W okresie
wczesnego dzieciństwa bardzo ważna jest szczególna troska jaką
należy obdarzyć dziecko, a szczególnie to chore na atopowe
zapalenie skóry. Jego stan emocjonalny jest bardzo nadwyrężony, gdyż choroba
wystawia go na ogromną próbę wytrwałości i cierpliwości oraz narusza strukturę
tworzącej się w tym okresie równowagi wewnętrznej tzw. normalizacji.
Odnosząc się do tego co nasze maleństwa przeżywają, musimy jako rodzice zadbać,
w sposób szczególny o zagospodarowanie i zorganizowanie dziecku czasu i
jego przestrzeni w sposób planowy i z uwzględnieniem jego
wieku.
Pierwszym z podstawowych zagadnień, którym chcę się zająć i
pokazać Wam jest temat:
I. JAK POWSTAJE ŻYCIE
I. JAK POWSTAJE ŻYCIE
Celem doświadczenia jest zaprezentowanie dziecku w jaki
sposób rozwija się życie na Ziemi.
Kiełkowanie i wzrost nasiona przenicy |
II. POZNAJEMY KSZTAŁTY
Poznawanie i opanowywanie pojęć oraz ćwiczenia zdolności
manualnych małego dziecka. Pragnę Wam zaproponować szczególną naukę przez zabawę dla dzieci z atopowym zapaleniem skóry jest świetna, gdyż bardzo je absorbuje, a dzięki temu nie myślą o swędzącej skórze.
Trójkąt sferyczny
Rozeta