piątek, 25 września 2015

DLACZEGO I DLA KOGO TEN BLOG?

                            "Kochać dziecko, to znaczy służyć mu jak daleko to  możliwe..."                                                                                                      M. Montessori

Dlaczego taki blog?
        Postanowiłam stworzyć blog, na którym będę mogła podzielić się z rodzicami wszystkimi doświadczeniami i wiedzą na temat atopowego zapalenia skóry. Przez trzy lata przeczytałam setki artykułów, wpisów na blogach, książek. Dottarłam do rodziców dzieci z azs, obejrzałam wiele konferencji, ale przede wszystkim doświadczyłam czym atopowe zapalenie skóry jest. Nauczyliśmy sobie z nim radzić i leczyć je.
        Na blogu znajdziecie wskazówki dotyczące nie tylko pielęgnacji, sposobu odżywiania ale pragnę również ukazać problemy emocjonalno-społeczne z  jakimi zderza się dziecko  i jak sobie z nimi radzić.  Dziś kiedy spotykam rodziców z maleńkimi dziećmi na rękach, które mają zdrapane nadgarstki, rączki i przestrzeń między paluszkami, kolana, kostki, policzki, szyję, którzy muszą trzymać swe skarby ( kontrolować), aby nie podrapały się do bólu, do krwi, mam ochotę podejść do nich i powiedzieć: Kochani z tej matni jest wyjście, nie musicie tak cierpieć.
Właśnie ten blog ma w tym pomóc, jest on moim krzykiem: możecie wygrać!!!
Nóżki i rączki waszego dziecka mogą być "czyste", Wasze dziecko nie musi ciągle myśleć o tym, że musi się drapać i drapać.


           Wedle obecnej wiedzy medycznej nie ma lekarstwa na azs, ja zgadzam się z tym, ale tylko na tę chwilę i wierzę głęboko w to, że za jakiś czas będę mogła napisać, że jest uleczalna.  Kompleksowe działanie- terapia lecznicza, którą proponuję pozwala objawy ograniczyć do minimum tak, aby można było normalnie żyć, a w dalszej konsekwencji wyzdrowieć. Postaram się opisać na blogu całą batalię z atopowym zapaleniem skóry, którą wygraliśmy , ale opiszę też bitwy, które kończyły się porażką. Rodzice atopików mogą  zobaczyć i porównać ze swoimi, zdjęcia z poszczególnych faz atopowego zapalenia skóry. w różnych okresach życia dziecka. Moje dziecko ma dziś 3,5 roku, koszmar rozpoczął się po ukończeniu 7 miesiąca życia, a przebieg choroby był ostry. Obecnie została mu jedna plamka, w okolicy lewego oka, która czasami się powiększa, a czasami prawie całkiem zanika. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz